תוכן הקורס ומטרתו
בשיעור נדון באמצעות כלים מגוונים ממדעי הרוח והחברה בתרבות הסייבר כתרבות של צעירים. הנוער והצעירים נמנים על "המאמצים הראשונים" של תרבות חדשה, וככזו תרבות הסייבר שימשה זירה וכלי ביטוי של ילדים וילדות כאנשים צעירים. הרשת התחילה והתפתחה בעזרת הנוער, לדוגמא ההאקרים הראשונים עשו זאת כמחאה על תרבות המבוגרים, בדרישה לקבל קול והכרה. ילדים ונוער פועלים וחיים ברשת: בתקשורת ביניהם, בתרבות המחאה, בלמידה, במוסיקה, במשחק ובעשייה יצירתית. נחשוב על היבטים שונים של תופעה תרבותית זו.
נתבונן בתרבות הנוער שהתפתחה ברשת דרך נקודות שונות: החל ממשחקים ומוסיקה; דרך היותה מקום ליצירתיות כמו גם ללמידה (פורמלית ולא-פורמלית); אבל ננסה לחשוב עליה גם כמקום לחיפוש זהות, ובמקביל כתרבות אלטרנטיבית של מרד נעורים, פאנק וחופש מכבלים של התרבות הדומיננטית של המבוגרים.
ננסה לחשוב מדוע הרשת משמשת היטב דווקא את הנוער? מה מוצא הנוער ברשת שאין במקומות אחרים או שזהו המשך של הפעילות של הנוער בחיים הממשיים? האם הסייבר ממשיך להתקיים כתרבות נוער? מה עושים כוחות השוק ביחס לנוער ברשת?
נוכחות חובה.
אופן סיום הקורס: ראה/י לוח בחינות בידיעון התכנית
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד