חזרה

סילבוס

מספר קורס 0662-2128-01
שם הקורס עבדי התאגיד: כוח ועיצוב התודעה בתאגידים בינלאומיים
יחידה אקדמית הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין -
התוכנית הרב תחומית במדעי הרוח
מרצה ד"ר שרון חפץצרו קשר
צור קשר דוא"ל: sharonhefetz@post.tau.ac.il
שעות קבלהבתאום מראש
אופן ההוראה שיעור
שעות סמסטריאליות 2
סמסטר ב' תשפ"ב
יום ד
שעות 08:00-10:00
בניין גילמן מדעי הרוח
חדר 326
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

התאגיד הפך במאה וחמישים שנה האחרונות למוסד המשפיע ביותר על החברה האנושית (society), למעשה ליחידה המארגנת של החברה האנושית. המוסד הנוגע בכל תחום של חיינו אינו מוסד דמוקרטי, מטרתו המוצהרת והחוקית היא הגדלת הרווח לבעלי השליטה
מערכת הקשרים ומפת ההשפעה של התאגיד על היחיד מסועפת ומורכבת.
אנו נוגעים בתאגיד כצרכנים, כאזרחים (ספירה פוליטית), כבני אדם (סביבה), כיחידות כלכליות (Oekos), כעובדים (Labor), כצרכני תרבות ותקשורת
רמת השליטה של התאגיד על הצרכן היום חסרת תקדים בעיקר בשל התקדמות הטכנולוגיה ויכולת איסוף וניתוח המידע.
במהלך הקורס נבחן את היווצרות א-סימטריה בין עוצמת התאגיד וכוחו של הצרכן או העובד בדגש על יכולות ניתוח הנתונים והשפעה על תפיסת העולם של אזרחים, צרכנים ועובדים
נבחן כמו כן את השפעת התאגיד על היחיד כאזרח, עליית כוח התאגיד אשר מאפילה אף על עוצמתה של המדינה הלאומית המודרנית ומשפיעה עליה בדרכים גלויות וסמויות
נלמד על עליית כוחו של התאגיד המודרני, על ההיסטוריה של איסוף כוח משפטי, כלכלי ופוליטי המאפיינות את התאגידים ונתעכב על מספר אירועים היסטוריים מכוננים בהיסטוריה של התאגידים
נלמד גם כן על שיטות השליטה של התאגיד בעובדים שהתפתחו (שליטה טכנית, שליטה בירוקרטית, שליטה פסיכולוגית ועוד) מסוף המאה התשע עשרה ועד היום
ננתח בין היתר את האירועים של דליפות מידע ברשתות החברתיות, יכולות פילוח אוכלוסייה, מערכות בינה מלאכותית ויצירת פייק ניוז כמכשיר השפעה.


נוכחות חובה.

אופן סיום הקורס: ראה/י לוח בחינות בידיעון התכנית



טרם פורסם סילבוס מפורט
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.

דרישות קדם ספציפיות בקורס בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת,
מופיעות בדף הידיעון של התוכנית



tau logohourglass00:00