תוכן הקורס ומטרתו
אם לדמויות ספרותיות וקולנועיות יש נפש? היכולת הקוגניטיבית שלנו לייחס נפשות לאחרים, כלומר לייחס להם מחשבות, רצונות ורגשות דומים או שונים מאלו שלנו - באה לידי ביטוי גם כאשר מדובר בנפשות בדיוניות. אבל יכולת זו מתפתחת במהלך שנותינו הראשונות. מה קורה בזמן ההתפתחות? האם גם תינוקות וילדים רכים מייחסים נפשות לדמויות? האם ייחוס זה שונה מהאופן שבו אנו כמבוגרים מבינים נפשות אחרות? האם הדבר משפיע על היצירות הספרותיות לגיל הרך? איך? האם חשיפה ליצירות אלו משפיעה על האופן שבו מתפתחת גישתנו לנפשות אחרות? האם היא משפיעה על יכולותינו החברתיות? ומה קורה כאשר אנחנו מתבגרים יותר? כיצד אנו מבינים נפשות אחרות ביצירות אמנות? על סמך מה אנו מייחסים נפשות לאלים, למפלצות, לרוחות רפאים, לחייזרים ולאנדרואידים? מה המנגנון הקוגניטיבי שמאפשר זאת? מהן מגבלותיו? האם חריגה ממגבלות אלו משרתת את הקיום המיתי של יצורים אלו? בקורס זה נשאף לעורר שאלות אלו ואחרות, ולענות עליהן בהסתמך על דוגמאות ממיטב היצירה הספרותית והקולנועית מחד ועל המחקר הקוגניטיבי העדכני מאידך.
נוכחות חובה.
אופן סיום הקורס: ראה/י לוח בחינות בידיעון התכנית
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד