תוכן הקורס ומטרתו
ספרות הילדים היא כלי ביטוי אמנותי צעיר יחסית: גילה כמאתיים וחמישים שנה בסך הכול. במהלך הקורס נברר מהם התנאים החברתיים והתרבותיים שהובלו להבשלתו של ערוץ ביטוי בין-דורי ייחודי זה, ונבחן את התמורות הפואטיות שחלו בו במהלך שתי המאות, כחלק מהתמורות שחלו בתרבות המערב בכלל ובתרבות הילד בפרט.
בקורס נתוודע לדיסציפלינות שונות שרואות בספרות הילדים אובייקט מחקר: דיסציפלינת החינוך, המוצאת בספרות הילדים פוטנציאל חינוכי ולימודי והעסוקה במיצוי "מסרים" ו"ערכים" מתוך הטקסטים; הספרות היפה הבוחנת את ספרות הילדים על פי מגוון הזיקות שהיא מקיימת עם הספרות היפה למבוגרים; הפסיכולוגיה, הרואה בה מקור לסיוע בתהליכים נפשיים בקרב הקוראים הצעירים והמבוגרים בבואם לכתוב ולקרוא לילדים; מחקר התרבות והסוציולוגיה הבוחנים את ספרות הילדים כאמצעי ביטוי בין-דורי המשקף והמכונן תופעות מרכזיות בחברה ובתרבות. בקורס נשים דגש מיוחד על ההיבט התרבותי, תוך בחינת מקומה ומעמדה המשתנה של ספרות הילדים בתרבות בכלל ובתרבות הילד בפרט. במהלך הקורס נקרא מחקרים העוסקים בספרות הילדים ובתרבות הילד מפרספקטיבות מתודיות שונות, ונתוודע אל מגוון גדול של ספרי ילדים מהארץ והעולם.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד