tau logoתיאורי הקורסים




שנה"ל תשפ"ב (2021/2022)
מספר קורסשם קורס
1261-2213ניהול אנשים ומערכות - מיקרו
Organizational Behavior of Business Administration - Micro
(קורס היברידי- חמישה מפגשי כיתה ושני מפגשים מוקלטים)
הקורס ניהול אנשים ומערכות מיקרו, נועד לפתח מסגרת התייחסות שיטתית ומעמיקה להבנת מורכבותה של ההתנהגות האנושית בארגונים, ולהבנת מורכבותן של מערכות ארגוניות ביחסי הגומלין שלהן עם סביבותיהן. הקורס מתבסס על ידע תיאורטי, אמפירי (מחקרי) ויישומי מתחומי ההתנהגות הארגונית, הניהול והפסיכולוגיה ובמסגרתו יכללו השיעורים הרצאות, דיונים כיתתיים וקבוצתיים, סרטים רלוונטיים וניתוחי אירועים ארגוניים.
בקורס המיקרו, נבחן את נקודת מבטו של הפרט (העובד/ת והמנהל/ת) בארגון תוך התמקדות בעובדים/ות ומנהלים/ות - המרכיבים את הארגון. נתמקד בהבנת תפקיד המנהל/ת, שילוב חשיבה מחקרית במסגרת הפרקטיקה הניהולית, הבנת תהליכי כניסה לארגון ומיומנויות ראיון, הבנת תהליכי הנעה (מוטיבציה) ועמדות, ניהול לחצי עובדים, עבודה בצוות ומנהיגות.

The course Managing People and Systems- Micro, is designed to develop a systematic and in-depth framework for understanding the complexity of human behavior in organizations, and for understanding the complexity of organizational systems in their interactions with their environments. The course is based on theoretical, empirical (research) knowledge and applications from the fields of organizational behavior, management and psychology and will include lectures, class and group discussions, relevant films and organizational event analysis.
In the micro course, we will examine the point of view of the individual (employee and manager) in the organization, focusing on the employees and managers who make up the organization. We will understand the role of the manager, implement research-based managerial thinking, understanding the organization's entry processes, while practicing interview skills, understanding motivational processes and attitudes, identifying and treating stress at work and finally we will discuss teamwork and leadership.
 
מספר קורסשם קורס
1261-2214ניהול אנשים ומערכות - מאקרו
Organizational Behavior of Business Administration - Macro
היקף הקורס: 1 י"ס

קורס זה עוסק בניהול והתנהגות ארגונית ונועד להקנות ראייה כוללת ורחבה של מערכות ארגוניות ושל האנשים הפועלים בהן ומפעילים אותן.

בקורס נדון בארגונים מנקודת מבטן של תיאוריות ארגוניות שונות, תוך דגש על גישת המערכות הפתוחות, יחסי ארגונים עם סביבתם, המקומית והגלובלית, שותפויות אסטרטגיות, מחזור החיים של ארגונים, מבנה ארגוני, שינוי ארגוני, תרבות ארגונית, יעדים ואפקטיביות.

Organizational Behavior of Business Administration - Macro
 
מספר קורסשם קורס
1261-2322אסטרטגיה למנהלים
Principles of Strategy
מטרת הקורס היא לערוך היכרות עם תחום האסטרטגיה העוסק בשאלה כיצד פירמות צריכות לתכנן את האסטרטגיה העסקית שלהן ומה עליהן לעשות על מנת ליישם את האסטרטגיה שלהן בהצלחה. הקורס מתמקד בקביעת המטרות ארוכות הטווח של הפירמה, אבחון גורמים פנימיים וחיצוניים אשר משפיעים על הצלחה וכישלון בהשגת המטרות, ובחינה של דרכי פעולה חלופיות לשימור ושיפור ההישגים העסקיים של הפירמה.

Principles of Strategy for MBA Financial Management
 
מספר קורסשם קורס
1261-2411ניהול טכנולוגיה ומידע
Management of Technology and Information
היקף הקורס: 1 י"ס

הקורס מתמקד במאפיינים העיקריים של מערכות המידע בארגון, בחשיבות השימוש המושכל בטכנולוגיית המידע והשפעתו על קבלת החלטות מכריעות של המנהל ובשאלות כיצד טכנולוגיית מידע משפיעה על הסביבה העסקית. הקורס מכשיר את התלמידים להתמודד טוב יותר עם הסביבה העסקית המודרנית.
בקורס יידונו, בין השאר, הנושאים הבאים: מושגי יסוד בתחום מערכות המידע ובטכנולוגיות העדכניות של המידע, מיקור חוץ (outsourcing), קשרים בין מערכות המידע לארגון ובין טכנולוגיות המידע לסביבה העסקית, השפעת שינויים טכנולוגים על שוק קיים, שילוב מערכות המידע בארגון וניהול משאב המידע, מסחר אלקטרוני ומודלים עסקיים באינטרנט.

Management of Technology and Information
 
מספר קורסשם קורס
1261-2412אסטרטגיה תפעולית
Operations Strategy
This course covers selected topics in operations strategy. Operations strategy is the management of business processes, that is, the recurring activities of a firm. Along with finance and marketing, operations is one of the three primary functions of a firm. At the risk of being simplistic, one may say that marketing generates the demand for products and services, finance provides the capital, and operations produces the product.
This course aims to (1) familiarize you with the major operational problems and issues that confront managers, and (2) provide you with language, concepts, insights and tools to deal with these issues in order to gain competitive advantage through operations.
This course should be of particular interest to people aspiring a career in designing and managing business processes, either directly (V.P. of Ops, COO) or indirectly (e.g., management consulting). The course should also be of interest to people who manage interfaces between operations and other business functions such as finance, marketing, managerial accounting and human resources. Finally, a working knowledge of operations, which typically employs the greatest number of employees and requires the largest investment in assets, is indispensable for general managers and entrepreneurs.

This course covers selected topics in operations strategy. Operations strategy is the management of business processes, that is, the recurring activities of a firm. Along with finance and marketing, operations is one of the three primary functions of a firm. At the risk of being simplistic, one may say that marketing generates the demand for products and services, finance provides the capital, and operations produces the product.
This course aims to (1) familiarize you with the major operational problems and issues that confront managers, and (2) provide you with language, concepts, insights and tools to deal with these issues in order to gain competitive advantage through operations.
This course should be of particular interest to people aspiring a career in designing and managing business processes, either directly (V.P. of Ops, COO) or indirectly (e.g., management consulting). The course should also be of interest to people who manage interfaces between operations and other business functions such as finance, marketing, managerial accounting and human resources. Finally, a working knowledge of operations, which typically employs the greatest number of employees and requires the largest investment in assets, is indispensable for general managers and entrepreneurs.
 
מספר קורסשם קורס
1261-2413ניהול השיווק
Principles of Marketing Management
היקף הקורס 2 י"ס

פעילותו השיווקית של כל ארגון הינה בעלת חשיבות מכרעת בהצלחתו. סביבות המיקרו והמאקרו בהן פועל הארגון מציבות בפניו מציאות מורכבת ומאתגרת, עמה הוא נדרש להתמודד ומדגישות את החשיבות של אימוץ התפיסה השיווקית ההוליסטית כקו המנחה לניהול ארגונים. בקורס זה תילמד ה"שפה השיווקית" ויוצגו בו אספקטים תיאורטיים שונים בתחום ניהול השיווק ואופן יישומיהם. הקורס מציג מסגרת לניתוח בעיות שיווקיות וזיהוי חלופות לפתרונן, מספק כלים לתכנון אסטרטגי וקבלת החלטות בשיווק ומיישם אותם במגוון אירועים ודוגמאות מהשוק הישראלי והבין-לאומי. בנוסף, יעסוק הקורס בהכרת מרכיבי התכנית השיווקית ואופן כתיבתה באופן המבטא הבנה מעמיקה של הסביבה העסקית בה הארגון פועל ומציג את המהלכים השיווקיים הנדרשים לשם השגת יעדיו.

marketing
 
מספר קורסשם קורס
1261-2415אתיקה בעסקים
Business Ethics
היקף הקורס: 1 י"ס

מטרות הקורס הן: ללמוד להבחין, לנתח ולהתמודד עם דילמות אתיות וסוגיות של אחריות חברתית בניהול ובעסקים; להגביר את המודעות והאכפתיות לאחריות החברתית של עסקים ושל מלכ"רים - כמנהלים, כמקצוענים, כעובדים וכפרטים בחברה. במהלך השיעורים יוקרנו סרטים וישתתפו אורחים העוסקים בנושא הקורס.

Business Ethics
 
מספר קורסשם קורס
1261-2416מדע הנתונים למנהל עסקים
Data Science for Business
היקף הקורס: 1 י"ס

התפתחויות בטכנולוגיות המידע מאפשרות איסוף ועיבוד כמויות עצומות של נתונים ממגוון רחב של מקורות. נתונים אלו, המכונים באופן פופולרי "ביג דאטה" מאפשרים לגופים עסקיים קבלת תובנות עסקיות חשובות ושיפור משמעותי בביצועיים העסקיים. בהקשר זה הביטוי Data is the New Oil נשמע לאחרונה יותר ויותר.

מטרת קורס זה הינה להסביר עקרונות יסודיים שעומדים בבסיסו של תחום הData Science .
בניגוד לקורסים מתקדמים בתחום, ההתמקדות בקורס אינה בצד האלגוריתמי, אלא בהסבר של עקרונות, שיטות, ויכולות (וגם מגבלות).

כחלק מהקורס נלמד להשתמש בתוכנת R.

Data Science for Business
 
מספר קורסשם קורס
1261-3213ניהול פרוייקטים
Project Management
קורס ניהול פרויקטים מציג מסגרת תיאורטית וכלים מעשיים לתכנון, ניהול ובקרת פרויקטים בארגונים עסקיים וציבוריים. במהלך הקורס ייבחנו סוגים שונים של פרויקטים תוך התאמת שיטת הניהול למאפייני הפרויקט והאסטרטגיה הארגונית. הקורס יעסוק בייזום פרויקטים, ובתכנון, ניהול ובקרת תהליכי העבודה בפרויקטים בגישה הקלאסית, בגישה האג'ילית ובגישה האסטרטגית.
הקורס מציג גישות, טכניקות וכלים לתכנון ובקרה של פרויקטים, בהתייחס למחזור חיים של פרויקט, ייזום פרויקט, ניתוח ובחירת חלופות, תכנון תכולת העבודה, תכנון תקציב הפרויקט, תזמון פעילויות, ניהול סיכונים, ניהול תקשורת, ובקרה. הלימוד ייעשה באמצעות הרצאות, תרגילים וניתוחי אירוע. המשתתפים נדרשים לעבודת צוות לשם הכנת והצגת תכנית פרויקט שמטרתה ליישם את החומר הנלמד בכיתה

Project management course presents a theoretical framework and practical tools to plan, manage and control projects in private and public organizations. The course will examine different types of projects that can be applied in alignment with the project characteristics and the organizational strategy. The course will deal with project initiation, planning, management and control of work processes in projects following the classical approach, the agile approach and the strategic approach.
During the course, the students will learn, examine and apply approaches, techniques and tools with relation to the project life cycle, project initiation, analysis and project selection, planning of scope, budget and schedule, as well as management of risk and communication.
The course will include lectures, exercise and case studies. Participants are required to work in a team to prepare and present a project plan that aims to apply the learning materials
 
מספר קורסשם קורס
1261-3243אקטואריה
Actuary
בקורס זה נלמד להעריך סיכונים פיננסים עתידיים וכלים להתמודדות אתם. אקטואריה הוכרה כתחום מתמטי נפרד כבר במאה ה-17 . נלמד שימושי אקטואריה בענף הביטוח, שבו יש צורך לחזות עלות של סיכונים. בביטוח חיים יש להעריך סיכונים כגון מוות של מבוטח בטרם עת ומשך חייו לאחר פרישתו מעבודה. בביטוח רכוש יש להעריך סיכונים כגון שריפה ושיטפון. אקטואריה נחוצה גם בניהול עסקי, למשל כדי להעריך את החבות של ארגון בגין דמי מחלה לעובדיו.
אחד מתפקידי האקטואריה הוא לחזות את היכולת של גוף מבטח (חברת ביטוח, ביטוח לאומי וכדומה) לעמוד בהתחייבויות עתידיות שלו לאורך שנים רבות. נלמד להכין ולנתח מאזן אקטוארי, כדי להסיק אם גוף מבטח מצוי בגירעון אקטוארי - מצב של חוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות עתידיות, ונעסוק באמצעים לתיקון מצבים כאלה.

Actuary
 
מספר קורסשם קורס
1261-3340ניהול פיננסי
Financial Management
היקף הקורס: 2 י"ס

הקורס עוסק בתהליכי קבלת החלטות פיננסיות בחברות עסקיות. ההחלטות כוללות מדיניות השקעות, מדיניות דיבידנדים וקביעת מבנה ההון האופטימלי.

נושאים נוספים כוללים מיזוגים ורכישות, הנפקת ניירות ערך להמרה, והערכת ביצוע מנהלים ויישומי "בעיית הסוכן" בתהליכי קבלת ההחלטות.

הקורס כולל הרצאות וניתוחי אירועים.



Financial Management
 
מספר קורסשם קורס
1261-3341תורת ההשקעות וניתוח ניירות ערך
Investment Theory and Securities Analysis
הקורס נועד לספק כלים אנליטיים וידע הדרושים למנהל תיקים מקצועי ומשקיע בשוק ההון לצורך תמחור והערכה של נכסים פיננסים שונים, תחת תנאי אי ודאות. הקורס כולל גם דיון רחב במחקרים שונים מתוך מטרה להעניק את הכלים הבסיסיים לביצוע עבודת מחקר על שוק ההון. בכלל זה הקורס דן בנכסים הפיננסים העיקריים: איגרות חוב ומניות ונוגע במקצת גם בנגזרים פיננסיים.

הקורס מתחיל בסקירת שוק ההון בארץ ובעולם, ממשיך בביקורות על מודל ה-CAPM שנלמד בקורס המבוא ומציג בקצרה את העקרונות מאחורי מודלים חלופיים למודל זה ומעמיק את ההבנה בהם, יתרונותיהם וחסרונותיהם. בהמשך הקורס דן במדידת ביצועי מנהלי תיקים ומהווה מבוא להערכת אגרות חוב. בסוף הקורס נציג ממצאים אמפיריים שונים על יעילות השוקים הפיננסים.

The course is designed to provide the analytical tools and knowledge necessary for a professional portfolio manager and investor in the capital market for the purpose of pricing various financial assets, under conditions of uncertainty. The course also includes a broad discussion of various academic papers with the goal of providing the basic tools for conducting an academic research work on the capital market.
The course reviews the main financial assets: bonds, stocks and some derivatives.
The course begins with a review of the capital market in Israel and abroad, and reviews their main trading methods, followed by criticism of the CAPM model studied in the introductory course and presents the principles behind alternative models for pricing risky assets, their advantages and disadvantages. We will also use these insights to learn the correct methodology for measuring the performance of portfolio managers, followed by deepening our knowledge in the field of fixed income valuation such as bonds. At the end of the course we will present various empirical findings on the efficiency of financial markets
 
מספר קורסשם קורס
1261-3363פיתוח תפיסת הניהול
Perception of Managerial Role
היקף הקורס 1 י"ס

תפקיד המנהל בעידן המודרני דורש כישורי ניהול אישיים ומיומנויות מורכבות שמטרתן לסייע בהשגת מטרות - ברמת הצוות, היחידה והארגון. הקורס מתמקד בפיתוח תפיסה ניהולית והקניית מיומנויות וכלים יישומיים לניהול המימדים השונים בעשייה הניהולית השוטפת. הקורס יכלול הרצאות פרונטליות מלוות בדיונים, תרגילים, קריאה של מאמרים וניתוח אירועים.

בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו:


להכיר ולהבין מודלים בסיסים בניהול ובעבודת צוות.
לזהות מיומנויות ניהול אישיות
ליישם את הידע והמודלים שנלמדו בתפקיד ניהול.


The role of the manager in these modern times requires personal management skills and complex skills that aim to help achieve goals - at the team, unit and organization level. The course focuses on developing a managerial perception and conveying skills and applied tools for managing the various dimensions in day-to-day managerial challenges. The course will include lectures accompanied by discussions, exercises, reading articles and case studies.
At the end of the course students will be able to:
Understand cutting-edge models dealing with management and teamwork.
Be aware of managerial style and identify personal management perception
Apply the knowledge and models and skills learned in a management role.
 
מספר קורסשם קורס
1261-3375מימון התנהגותי
Behavioral Finance
התיאוריות הקלאסיות של עולם המימון מניחות שפרטים תמיד מקבלים החלטות השקעה "רציונאליות" ולעולם אינם "טועים". בחינה של החלטות השקעה בפועל ומחירי נכסים פיננסיים בשוק ההון מעידים על קיומם של מצבים אותם התיאוריות הקלאסיות מתקשות להסביר - "אנומליות". המימון ההתנהגותי גורס שחלק מאותן אנומליות יכולות להיות מוסברות על ידי כך שהחלטות השקעה מושפעות גם ממאפיינים התנהגותיים ונסיבתיים. לכן, גם אין לצפות לכך שפרטים יקבלו תמיד החלטות השקעה "רציונאליות". בקורס זה נסקור תיאוריות וניסויים מתחום המימון ההתנהגותי, תוך שימת דגש על ההקשר של החלטות השקעה ושוק ההון. תחום המימון ההתנהגותי בכללותו זכה להכרה משמעותית עם זכייתם של פרופסור דניאל כהנמן פרופסור ריצ'רד ת'אלר בפרס נובל לכלכלה בשנים 2002 ו- 2017 בהתאמה.

Behavioral Finance
 
מספר קורסשם קורס
1261-3395מימון חברות הזנק
Venture Capital Financing
היקף הקורס: 1 י"ס

מטרת הקורס להציג בפני הסטודנטים את תעשיית ההון סיכון והמאפיינים הייחודיים של עסקאות מימון חברות הזנק, בין השחקנים השונים. בקורס נדון במאפיינים הייחודיים של חברות טכנולוגיה והצורך במתווכים פיננסיים השונים באופי פעילותם ממשקיעים אחרים. ייסקרו השלבים השונים המאפיינים את מסלולן של חברות טכנולוגיה, מבנה החוזים בין המשקיעים לחברות, סוגי מניות ותגמול, הגנות למשקיעים בשלבים השונים והמאפיינים של מכשירים למימון חברות (common, preferred, participating, CLA ועוד).

במסגרת הקורס נלמד תיאוריה בסיסית של מימון חברות הזנק, בהיבטים המימוניים והאסטרטגיים. יוצגו מודלים בסיסיים והקשרים בין מאפייני ההשקעה השונים (יזמים, טכנולוגיה, סוגי מניות, תנאי השקעה וכו') וכמו כן, תנאים יסודיים לכדאיות השקעה עם אינפורמציה אסימטרית. בנוסף, יוצגו מגוון היבטים וממצאים אמפירים בתעשיית ההון סיכון.

* במידה והזמן יאפשר נעסוק גם בתהליך קבלת החלטות השקעה בחברות הזנק והמאפיינים הייחודיים שלו.

Venture capital financing
 
מספר קורסשם קורס
1261-3458שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בסטארט-אפים
Marketing, Sales and Business Development in Startu
הקורס מיועד לספק מסגרת וכלים לקבלת החלטות שיווק, מכירות ופיתוח עסקי שרלבנטיות ליזמות חדשנית בתנאי אי וודאות.
בישראל זירת סטרט-אפים מאוד פעילה. נכון לראשית 2020 יש כ- 6,100 חברות פעילות, אותן ניתן להגדיר כסטרט-אפים.
לפי מחקרים, רוב הסטרט-אפים שנכשלים, אינם נכשלים בגלל כשלון טכנולוגי בפיתוח, אלא דווקא בגלל החלטות הקשורות לשיווק.
תהליך התפתחות היזמות עובר משלב הרעיון הראשוני, הערכת ההזדמנות, דרך הפיתוח, הביטא, הלקוח הראשון, החדירה הראשונית ומגיע לשלב הצמיחה תוך ביסוס יתרון תחרותי. במסגרת תהליך זה הצוות המוביל מתמודד עם דילמות שיווקיות מורכבות, בעלות מאפיינים ייחודיים, רובן מול לקוחות מחוץ לישראל, בסביבות עסקיות לא מוכרות עם פערים תרבותיים.
אין פתרון אוניברסאלי בשיווק, אך על בסיס ניסיון אמפירי רב בחו"ל וגם בארץ גובשו תפיסות ושיטות להתמודדות עם הסוגיות השיווקיות הידועות, תוך התאמה לעולם הסטרט-אפים.
תפיסות אלו החלו להיות מוטמעות גם בארגונים וותיקים בענפים כמו: בנקאות, ביטוח, בטחון, תעשיה מסורתית וכיו"ב שמעוניינים להוביל תהליכי חדשנות.
הקורס מיועד להציג בפני הסטודנטים את תפקיד השיווק (המכירות והפיתוח העסקי) בסטרט-אפים מיום ההקמה ועד לתחילת הצמיחה, לסייע להם להתמודד עם דילמות שיווקיות, לקבל החלטות ולהוציאן לפועל. התכנים רלבנטים גם למנהלים בענפים מסורתיים השואפים לאמץ תפיסות מתקדמות של פיתוח והחדרת מוצרים חדשנים.

Marketing, sales and business development in startups
The course goal is to present marketing, sales and BD task in start-ups from the idea up till early market entry and growth stage.
 
מספר קורסשם קורס
1261-3622ניתוח ענפים
Industry Analysis
גיבוש אסטרטגיה תחרותית מחייב התאמת הפירמה לסביבתה. ההיבט החשוב ביותר בסביבה הרלוונטית, הוא הענף או הענפים בהם הפירמה מתחרה. הבנת מבנה הענף וכללי המשחק הנהוגים בו, הן בראיה סטטית והן בראיה דינמית, הכרחיים על כן, לניווט הפירמה וגיבוש אסטרטגיה. תהליכים של גלובליזציה בסביבה העסקית ושל מדיניות ממשלתית, מהווים אתגר נוסף ומשמעותי ביותר בפני מגבשי האסטרטגיה, ולכן גם בפני מנתחי הענף.

בקורס נלמד את התיאוריה של ניתוח ענפים וניישם אותה בפתרון אירועים הלקוחים מענפים מגוונים. נשלב גם אלמנטים מתקדמים בדינמיקה של ענפים. הדוגמאות יילקחו מישראל, מהעולם ומשילוב של השניים.

industry analysis
 
מספר קורסשם קורס
1261-7301פרויקט: הערכת שווי חברות
Corporate Valuation
הקורס נועד לספק כלים וידע הדרושים לביצוע הערכה עצמאית של הערכת שווי של חברות ועסקים. הקורס יעסוק בהיבטים התיאורטיים והמעשיים של הערכת שווי וכן בביצוע הערכות שווי בפועל. הפרויקט מורכב ממשימות שונות הבונות את הערכת השווי. מלבד ההרצאות, במהלך הסמסטר יוקצו שיעורים בהם הסטודנטים ידרשו להציג בכיתה חלקים מעבודתם, תוך קיום דיון כיתתי ומשוב על הצגתם.
במהלך הקורס נדון בשלבים השונים הנדרשים לצורך ביצוע הערכת שווי חברה ובבעיות התיאורטיות והמעשיות מולם ניצב מעריך השווי בכל שלב, תוך שימת דגש על דרכי הפתרון המעשיים להתמודדות עם הבעיות השונות.
התלמידים ידרשו ליישם את הנלמד בכיתה ע"י ביצוע הערכת שווי של חברה ציבורית. הערכת השווי תתבסס על עקרונות מודל ה-DCF ותכלול התייחסות לכלל הנושאים שנלמדו בכיתה. פרויקט הערכת השווי יבנה במהלך הסמסטר, ויוגש בסופו.

The course is designed to provide the tools and knowledge needed to conduct an independent valuation of companies and businesses. The course will deal with the theoretical and practical aspects of valuation as well as performing actual valuations. The project consists of various tasks that build the valuation. In addition to the lectures, during the semester students will be required to present parts of their work in class, while having a class discussion and feedback on their presentation.
During the course we will discuss the various stages required to perform a company valuation and the theoretical and practical problems faced by the analyst at each stage, emphasizing the practical ways of solving the various problems.
Students will be required to apply what is learned in class by conducting a full public company valuation. The valuation will be based on the DCF model and will include reference to all topics learned in class. The valuation project will be built during the semester, and will be submitted at the end.
 



tau logohourglass00:00