תוכן הקורס ומטרתו
מהי יזמות חברתית-עסקית? מהי חדשנות חברתית-פיננסית? מה ההבדל בין חדשנות ליזמות? האם מדובר באחריות חברתית של עסקים (CSR) או במודלים עסקיים חדשים? מהם חסמי ההצלחה של חדשנות ויזמות חברתיים? עד כמה יזמים חברתיים עשויים לייצר רווח כספי? האם אג'נדה חברתית מגבילה את תקרת הרווח הכלכלי?
בקורס זה ננסה לענות על שאלות אלו תוך כדי התנסות. נכיר תופעות חדשניות של יזמות עסקית חברתית וננסה להבין את פוטנציאל ההשפעה שלהן. נלמד על חדשנות חברתית כאסטרטגיה המנסה לשלב יעדים של תיקון חברתי עם גישות פיתוח וניהול עסקיות, וכשאיפה להוות אלטרנטיבה לעוולות השיטה הקפיטליסטית. נבדוק האם ניתן ליישם מודלים עסקיים קיימים השואפים למיקסום רווח בהתמודדות עם בעיות חברתיות מורכבות, והאם בכוחה של יזמות חברתית ?להביא לשינוי סדר היום החברתי בתחומי חקיקה, מימון והשקעות, שילובם של מגזרים שונים בכוח העבודה, תמורות חברתיות וסביבתיות, חיזוק התחרותיות, ומלחמה בשחיתות?
מטרת הפרה אקסלרטור היא להביא את הסטודנטים להתנסות במודל של יזמות חברתית, כהיכרות עם אפשרות למודל הקיים לניהול עסקים. הסטודנטים יתבקשו לסקור את הצרכים השונים ולפתח פתרון באחד מהתחומים השונים הבאים ? בריאות הציבור, חינוך, מזון, שרשראות ייצור ואספקה, אוכלוסיות מוחלשות (קשישים, בעלי מוגבלות, עניים), מודלים פיננסיים, סביבה, פיתוח אזורי - ויתנסו בפיתוח וכתיבת תוכנית עבודה המשלבת בין שיקולים וכלים עסקיים ליעדים ולמטרות חברתיים-סביבתיים.
במסגרת הקורס זו ייפגשו הסטודנטים עם יזמים, לקוחות, משקיעים, מתכנתים ורגולטורים, וילוו על ידי אנשי מקצוע מהתחום שיעזרו להם בבניית המיזם אותו יידרשו להציג בפני קהל בסוף הקורס כפתרון לאתגר שנבחר.
תוך כדי התהליך נלמד על חדשנות חברתית, מיומנויות של יזמים, אסטרטגיה ופיתוח עסקי, מימון, שיווק, ממשל תאגידי, טכנולוגיה חברתית ומודלים עסקיים.
לסילבוס המפורט