תוכן הקורס ומטרתו
טכנולוגיות פורצות דרך אשר פותחו במוסדות מחקר אקדמי אפשרו את התהוותם של מוצרים מתקדמים וחברות מובילות שוק. חברת גוגל קמה על בסיס מחקר שבוצע בסטנפורד, חברת טבע זכתה להוביל בתחום הקופקסון בזכות מחקר פורץ דרך שיצא ממכון וויצמן וחברת אם-סיסטמס עשתה שימוש באלגוריתמים שפותחו באוניברסיטת תל אביב בהמצאת הדיסק-און-קי. דוגמאות אלו ממחישות את הפוטנציאל הטמון במחקרים המבוצעים במוסדות מחקר אשר לעיתים ניתן ליישמם בהצלחה רבה בתעשייה המתקדמת.
הקורס נועד לספק כלים ידע והתנסות מעשית בתהליך המסחור של מחקר אקדמי משלבי הגילוי, דרך זיהוי הפוטנציאל והשימושים המסחריים, זיהוי השותפים והשווקים הרלוונטיים, הבנת המודל האופטימלי למסחור הטכנולוגיה ובנית תכנית פעולה / מודל עסקי / תכנית עסקית ממוקדת אשר תיישם את המחקר המדעי בסביבה מסחרית.
במסגרת הקורס ייחשפו הסטודנטים למספר טכנולוגיות פורצות דרך אשר פותחו ע"י חברי סגל באוניברסיטת תל-אביב ויישמו את החומר התאורטי הרלוונטי לזיהוי וניתוח הפוטנציאל העסקי של ההמצאה, זיהוי המודל העסקי הרלוונטי ואף זיהוי השותפים הפוטנצאיליים לתהליך המסחור הנ"ל. במהלך הקורס כל קבוצה תבצע ניתוח של המצאה ספציפית ועם סיומו יוגשו ויוצגו מסקנות הניתוח העסקי וההמלצות הרלוונטיות למיצוי הפוטנציאל .
לסילבוס המפורט