תוכן הקורס ומטרתו
הקורס יתמקד בהבנת האתגרים של פעולה חברות בזירה הבינלאומית והדרכים להתכונן טוב יותר לשלב הפריצה לשווקי חו"ל ע"י עיסוק בשלושת המכלולים הבאים:
דיפלומטיה וממשל בשירות הכלכלה והיצוא - הכרת הדיפלומטיות האלטרנטיביות, המערכת הממשלתית והגופים החוץ-ממשלתיים המסייעים בתהליך הכניסה לשווקים בינ"ל.
הבנת השינויים הגאו-פוליטיים והשינויים בארכיטקטורת הסחר הבינלאומית שלהם השפעה ישירה על יכולתה של ישראל ואנשי העסקים שלה לפעול בחו"ל.
הכרה בכך שפערי תרבות והבדלים בכללי המשחק בין מדינות מצריכים בניית תוכנית פעולה מותאמת לכל מדינה, סקטור, בן שיח או לקוח.
הקורס יעסוק במערכת היחסים שבין חברות ותאגידים עסקיים לבין גופים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים בזירה הבינלאומית. הוא יתמקד בהיבטים השונים של מערכת יחסים זו החל מהשלכות פערי התרבות, עבור בחסמים מסוגים שונים העומדים בפני החברות, וכלה בניתוח והבנת יתרונותיה וחסרונותיה של הרגולציה.
התייחסות מיוחדת תינתן להכרת פעילותם של גופים ישראליים שרלבנטיים לפעילות עסקית בינלאומית ובכללם משרדי ממשלה וגופי סיוע כלכליים.
בנוסף יעסוק הקורס בארכיטקטורת הסחר הבינלאומית ובהשפעת מלחמות הסחר בעשור האחרון ששינו את הכלכלה העולמית באופן המקשה על כניסה לשווקים חדשים. מציאות משתנה זו מחייבת את החברות הישראליות המתכננות להיכנס לשווקי חוץ להתאים את עצמן ולבצע תהליך הכנה מדויק ומוקפד יותר מבעבר.
במהלך הקורס ישולבו נושאים בעלי אופי יישומי וינותחו מקרי מבחן כדי להעמיק את ההיכרות עם אתגרים כמו יצוא לשווקים חדשים, גיוס כספים ומכירת טכנולוגיה.
לסילבוס המפורט