תוכן הקורס ומטרתו
חדשנות ויזמות הפכו בעשורים האחרונים לפעילות קריטית בחברות הזנק ובחברות בוגרות בתעשיות מתקדמות לצד התעשיות מסורתיות. ללא יזמות וחדשנות מתמשכת חברות וארגונים לא יוכלו להתמודד עם הדינמיות והשינויים התכופים בשווקים הגלובליים, לכן נוצר צורך גובר לבנות ממשקים יעילים בין חברות ל- Startup Eco-System. תופעה זו עברה מהפכה בשנים האחרונות הן מבחינת חשיבותה בתאגידים בכל הסקטורים (היי-טק ולאו-טק) והן מבחינת התגבשות מתודה ברורה לעיצוב וניהול משפך חדשנות בתאגידים כלומר אסטרטגית חדשנות. בכדי להבין לעומק פעילויות אלו יש צורך גם להעמיק בעולם של הגופים השונים שמממנים ומלווים פעילויות יזמות וחדשנות בסטארטאפים. הקורס יתחיל בהכרת הרקע והתשתית לליווי ומימון מיזמים חדשניים כולל קרנות הון סיכון, חממות עסקיות וטכנולוגיות, תכניות האצה (אקסלרטורים), אנג'לים ומימון המונים. בהמשך נתמקד בעולם החדשנות הפתוחה בתאגידים וחברות בוגרות ? ממשקים של חברות וארגונים להכנסת חדשנות מבחוץ לתוך הארגון. נבין את הרציונל מאחורי חדשנות פתוחה, נכיר את המגמות בתחום, ננתח את הכלים השונים בתחום (כולל רכישות של חברות הזנק, קרנות תאגידיות, חממות ואקסלרטורים תאגידים וכלי ממשק נוספים) ונעמיק את ההבנה שבסיס עיצוב משפך חדשנות בחברות.
לסילבוס המפורט