תוכן הקורס ומטרתו
היקף הקורס: 1 י"ס
אסטרטגיה לתאגידים
הקורס עוסק בצורות של תאגידים ארגוניים על ידי בחינה של גבולותיו, ובכלל זה היקף בחירותיו האסטרטגיות ופעיליותיו כפי שנקבעו ויושמו על ידי הנהלתו. סוגיות אלו פותחות חלון לדיון בנוגע ליעילות של הירככיה תאגידית וההשפעה של התאגיד - המבנה ופעיליותיו - על העסקים שלו. מנהלי תאגידים וצוותי ההנהלה נדרשים להחליט לגבי כיוונים אסטרטגיים מנוגדים (התרחבות לעומת מיקוד, תיאום ומרכוז לעומת עצמאות וביזור).
הקורס נועד להציע לכל התלמידים/ות אתגרים אסטרטגיים עיקריים עמם מתמודדים/ות מנהלי/ות תאגידים האחראים לפירמות מרובות עסקים. בתוך כך, נדון בשאלות עיקריות כגון: היכן כדאי לתאגיד לפעול? מהם העסקים והפעילויות שיש לבצע בתוך גבולות התאגיד ומחוצה לו (קרי, לקבוע את גבולותיו)? כיצד בחירות אסטרטגיות של הנהלת התאגיד ביחס לפנים אלו משפיע על הדרך בה הוא מאורגן ו vice versa.
הקורס מועבר בשפה העברית.
לסילבוס המפורט