תוכן הקורס ומטרתו
מטרת הקורס היא לתת לסטודנטים מסגרת בה הם יכירו ויתנסו בתהליך הקמת מיזם משלב זיהוי הצורך, גיבוש הפיתרון ועד הצגתו בפני משקיעים. במהלך הלימודים בקורס, הסטודנטים יתמודדו עם הדילמות העומדות בפני היזמים בשלבי ההקמה הראשוניים של הסטרטאפ, אך יעשו זאת באופן מונחה ובליווי סגל הקורס. לפיכך, הקורס גם נותן מסגרת לבחינת רעיונות קיימים של סטודנטים. בין השאר הסטודנטים יעסקו בשאלות הנוגעות לבחירת אנשי צוות ובניית הצוות, זיהוי צורך, מציאת פתרונות אפשריים ובחינתם, גיבוש מוצר/שירות, בניית תהליכי עבודה, ניתוח שוק, סוגיות משפטיות הנוגעות ליזמות, התמודדות עם סוגיות רגולטוריות, מימון המיזם וה- .Story Telling
בנוסף לחלק התיאורטי ייפגשו הסטודנטים עם הגורמים השונים הפועלים באקוסיסטם היזמי: יזמים, משקיעים, גורמים מהמגזר הציבורי, מנהלי אקסלרטורים ואנשי שירותים כגון עורכי דין ומשרדי רואי חשבון. באופן זה, הם יכירו את האקוסיסטם באופן בלתי אמצעי כמו גם יתחילו לבנות את ההון החברתי הדרוש בעולם זה.
אופן הלימוד ? יזמות משלבת פעילות פרטנית לצד פעילות קבוצתית ולכן הקורס משלב בין מטלות אישיות ומטלות קבוצתיות. הסטודנטים יעבדו בקבוצות קבועות של 3-4 סטודנטים והם ויקדמו את הרעיון לאורך השלבים השונים, מזיהוי הצורך ועד להצגתו בפני פאנל של שופטים בסיום הקורס. הקורס יועבר על פני כל הסמסטר (14 שבועות לא כולל חופשים) וזאת על מנת לאפשר מספיק זמן לרעיונות להבשיל. בכל שבוע הסטודנטים יקבלו מטלות שבועיות אותם יצטרכו להציג בשבוע שאחרי במהלך הפגישות עם המרצים. בנוסף לתכנים שיעבירו מרצי הקורס, ישולבו הרצאות אורח ופגישות של הקבוצות עם סגל הקורס להצגת התוצרים וקבלת החלטות על המשימות לשבוע שאחרי.
לסילבוס המפורט