תוכן הקורס ומטרתו
מטרת הקורס היא ללמוד על מקומה של הזהות החברתית במפגש הטיפולי. בפרט, הקורס מבקש להעלות את המודעות לתפקידו של העובד הסוציאלי בסטינג (setting) הטיפולי בהקשרים קונפליקטואלים, בהם יש התנגשות בין זהויות. במהלך הקורס, נבחן את הקשר הטיפולי במצבים מורכבים בהם המציאות החיצונית חודרת לסשן (session) הטיפולי, ונדון בסוגיות, הדילמות, ההזדמנויות והאתגרים העולים מהם. במסגרת הדיון, נבחן שאלות הקשורות לאתיקה מקצועית בעבודה סוציאלית, שינוי וצמיחה, התמודדות עם סמכות, חוזה, היפוך תפקידים (למשל, במפגש בין מטפל ערבי למטופל יהודי) וכיו"ב. נבחן את המפגש הטיפולי בדגש על אתניות, לאומיות, מגדר, ויחסי מיעוט ורוב, מתוך פרספקטיבה המביאה בחשבון את יחסי הכוח בין הזהויות. נדון בהשפעתם של המתח והקונפליקטים העולים במפגשים כאלה על הזהות המקצועית של המטפל. הקורס יהיה מחולק לשניים: בשיעורים הראשונים יוצגו מושגי יסוד הקשורים להבנת המפגש הטיפולי. בשאר הקורס יוצגו מושגי יסוד הקשורים בזהות חברתית (מגדר, לאום, אתניות) והאופן שבו הם באים לידי ביטוי במפגש הטיפולי, כולל גישות והמשגה תיאורטית.
מטרת הקורס:
הקניית ידע תיאורטי להבנת מהות התהליך הטיפולי, הכרת תפקיד המטפל על מרכיביו השונים, בנייה וגיבוש זהות מקצועית-טיפולית בחברה פלורליסטית ומרובת תרבויות, היכרות עם מגוון גישות להתמודדות עם מצבים קונפליקטואליים במסגרת טיפולית.
הקורס הוא היברידי, 5 שיעורים פנים אל פנים (4 ראשונים והאחרון) ושאר השיעורים בזום.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד