תוכן הקורס ומטרתו
במסגרת הסמינר נלמד על תאוריות מרכזיות המהוות צירים מרכזים ביחסים של אדם והחברה. מטרת הסמינר רכישת ידע תאורטי וכלים מעשיים שונים לשם יצירת דינמיקה חיובית במערכות החברתיות השונות שלנו.
זהו קורס במתכונת מיוחדת של סדנה ייישומית, אשר נועד לסטודנטים המתעניינים בתקשורת בין אישית, בעיקר בפן הניהולי? ארגוני, ומוכנים לעבור תהליך אישי ודינמי במהלך הסמסטר, תוך יישום החומר הנלמד משיעור לשיעור.
הסמינר ישלב בין תיאוריות לבין תרגול בכלים מעשיים ליישום התאוריות הנלמדות בהקשרים שונים. ההתמקדות תהיה בתיאוריות מתחום הפסיכולוגיה החברתית החיוביות והקוגנטיבית מהן ניתן ללמוד מהו תהליך שינוי חיובי אפקטיבי. במטרה למצות את האינטראקציות הבינאישיות שלנו לחיובית. בין היתר, נלמד על עצמנו כקבוצה, על הבחירות שיש לנו על פרשנות, על מציאות חוזקות אישיות וכיצד השימוש בהן יכול להעצים הן פרטים והן ארגונים. נלמד מהי אוריינטציה מכוונת עתיד וכיצד ניתן לקבוע מטרות ולהתמיד בהן. ניהול שיחות קשות, וכוחן של הקשבה וסקרנות. בקורס נארח את ד"ר דורית קרת שתעשיר אותנו בתחומי הידע שלה בתחום.
הקורס יערך במתכונת משולבת: סינכרונית וא-סינכרונית? מפגשים פרונטליים יתקיימו אחת לשבועיים ובשבוע העוקב הסטודנטים יתבקשו ליישם את החומר הנלמד "בשטח". במסגרת המפגשים הפרונטליים יערך סבב "פידבק" על היישום וכן ילמד חומר תיאורטי חדש. במסגרת יישום החומר הנלמד, הסטודנטים יתבקשו לנהל "יומן קורס" בו יתעדו את אופן היישום של החומר והתובנות העולות ממנו. הציון בקורס יתבסס על העבודה במהלך השיעורים הסינכרוניים (השתתפות פעילה, שיתוף בחוויות ומתן פידבק לעמיתים) וכן יינתן ציון על תיעוד היישום של החומר הנלמד במסגרת יומן הקורס, שיוגש בסופו).
במסגרת הקורס תוגש עבודה סמינריונית בה התלמיד ירחיב על אחת מהתאוריות ואולי יפתח מחקר קטן.
סמינר זה יוכל לשמש סמינר מעשי או עיוני, לפי בחירת הסטודנט ובתאום עם המרצה.
הקורס זכה להכרה מטעם הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה של אוניברסיטת תל אביב, כחלק מתכנית TAU BLEND להטמעת דרכי הוראה חדשניות.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד