תוכן הקורס ומטרתו
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים כלים ליצירת שינוי סביבתי, תוך יישום מודל ייחודי שנקרא: eco-impact thriving. במסגרת הקורס נבין מהם הערכים שחשובים לנו, מהם מעגלי ההשפעה שלנו (אישי וסביבתי), אילו משאבים עומדים לרשותנו (פסיכולוגיים, פיסיים, חברתיים) ונבנה את החוסן האישי שלנו. זהו מודל יישומי וגמיש, אותו יישמו ויטמיעו הסטודנטים כחלק מהקורס בקרב מעגלי ההשפעה שלהם, בהתאם להעדפות, לחוזקות ולמשאבים שלהם.
למידת המודל תתבצע באמצעות תרגילים יישומיים שיוגשו מדי שבוע וכך תיבנה העבודה בצורה הדרגתית לאורך הסמסטר, תוך קבלת משוב שוטף מהמרצה ומהמשתתפים בקורס. הקורס מתאים לסטודנטים שמעוניינים ללמוד למידה משמעותית, חווייתית ויישומית ולא מפחדים ללמוד קצת אחרת. הלמידה כוללת בין היתר, תרגילים בקבוצות, הערכת עמיתים, סיור לימודי וכן למידה חוץ כיתתית (כלומר, בכיתת החוץ של נפתלי או בגנים הבוטניים של אוניברסיטת תל אביב.
הקורס מבוסס על תיאורית ?קיימות חיובית?, תחום חדשני העוסק בקשרים ההדדיים שבין מדיניות סביבה לבין פסיכולוגיה חיובית. פסיכולוגיה חיובית היא מדע שעוסק בחקר הגורמים שהופכים את החיים לאופטימליים, תוך התמקדות באספקטים שמובילים לאושר, הגשמה עצמית ושגשוג. מדיניות סביבה עוסקת בניסיון ליצור סביבה פיסית אופטימלית, תוך התמקדות בגורמים המשפיעים על איכות המרכיבים השונים של הסביבה הפיסית ובריאות האדם. אחת הביקורות על תחום הפסיכולוגיה החיובית הוא התמקדותה בפרט ולא בחברה. מנגד, ביקורת מרכזית על תחום הקיימות מתמקדת בציפייה מן הפרטים להתנהג בצורה שמקטינה את האושר שלהם. קיימות חיובית יוצאת מתוך ההנחה שהעולם הפנימי שלנו והעולם החיצוני קשורים בקשרים הדוקים ומציעה גשרים בין שני התחומים. לפי תפיסה זו ניתן לעודד התנהגויות המיטיבות עם הפרט ועם החברה והסביבה גם יחד. בקורס נלמד איך לטפח חוסן אישי שיסייע לנו להתמודד עם אתגרים אישיים וסביבתיים ואיך להשפיע לטובה על חיינו ועל חיי הסובבים אותנו.
הקורס זכה להכרה מטעם הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה של אוניברסיטת תל אביב, כחלק מתכנית TAU BLEND להטמעת דרכי הוראה חדשניות.
לסילבוס המפורט