תוכן הקורס ומטרתו
אנחנו חיים בעידן של חדשנות כלכלית, חברתית וטכנולוגית. יזמים, אם בחברות סטארט-אפ או בעמותות קטנות, משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב הכלכלה והפוליטיקה בישראל. המחקר הסוציולוגי מציע נקודת מבט ייחודית על הבעיות המעסיקות יזמים וחברות המעוניינים לקדם מוצרים חדשניים ושינוי. מתוך הבנה שבני אדם נוטים ליצור מוסדות חברתיים שמשמרים את הקיים, סוציולוגים מתמקדים ביחסים בין יזמים והסביבה בה הם פועלים, וכיצד כוח, חוקי ממשלה, קשרים חברתיים, ונורמות מאפשרים או מעכבים חדשנות ושינוי. הקורס יחשוף את הסטודנטים למגוון החסמים שאיתם מתמודדים יזמים והאסטרטגיות שתיאוריות סוציולוגית מציעות לבעיות מורכבות אלו. במהלך הקורס הסטודנטים ידרשו לחקור ארגון או קבוצת יזמים המעוניינים לפתח מוצר חדש או להניע תהליך של שינוי, לזהות את הקשיים איתם הארגון מתמודד, ולהציע פתרונות מתוך החומרים שנלמדו בקורס. הסמסטר הראשון של הקורס יכלול מפגשים פרונטליים ויוקדש לסקירה רחבה של הנושאים המרכזיים במחקר על יזמות. במהלך הסמסטר השני הסטודנטים יבצעו התמחות של 100 שעות בארגון מחוץ לאוניברסיטה בליווי המרצה.
טרם פורסם סילבוס מפורט