תוכן הקורס ומטרתו
אנחנו חיים בעידן של חדשנות כלכלית, חברתית וטכנולוגית. יזמים, אם בחברות סטארט-אפ או בעמותות קטנות, משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב הכלכלה והפוליטיקה בישראל. ארגונים גדולים שואפים לעצב מחדש תהליכים בירוקרטים קשיחים כדי ליצור מוצרים חדשניים. המחקר הסוציולוגי מציע נקודת מבט ייחודית על הבעיות המעסיקות יזמים וחברות המעוניינים לקדם מוצרים חדשניים ושינוי. מתוך הבנה שבני אדם נוטים ליצור מוסדות חברתיים שמשמרים את הקיים, סוציולוגים מתמקדים ביחסים בין יזמים והסביבה בה הם פועלים, וכיצד כוח, חוקי ממשלה, קשרים חברתיים, ונורמות מאפשרים או מעכבים חדשנות ושינוי. הקורס יחשוף את הסטודנטים למגוון החסמים שאיתם מתמודדים יזמים וארגונים חדשניים, את האתגרים השונים בפיתוח מוצרים ורעיונות פורצי דרך, והאסטרטגיות שתיאוריות סוציולוגית מציעות לבעיות מורכבות אלו. הקורס הוא קורס שנתי הכולל התמחות. סמסטר א' יועבר באופן פרונטאלי בדומה לקורסים אחרים באוניברסיטה. במהלך סמסטר ב' ידרשו הסטודנטים לבצע התמחות של 100 שעות באחד מהארגונים המשתפים פעולה עם האוניברסיטה. בסמסטר זה לא יהיו מפגשים פרונטאלים.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד