תוכן הקורס ומטרתו
הקורס הינו פרויקט הפקה המשלב תהליך למידה התנסותי ומחקרי שבסיומו אירוע/מופע בקהילה. הפרויקט הקהילתי יתאים עצמו למציאות הדינמית, ויציע התמודדות מעשית, יצירתית-תיאטרונית, עם המשבר הפוקד את שני המושגים "תיאטרון" ו"קהילה" בתקופה משברית תקופת מגיפה.
התהליך יתמקד במפגש עם ה"אחר" בקהילה, באופני התהוותן של מערכות יחסים באמצעים אמנותיים-תיאטרוניים. הקורס יאפשר לבחון כיצד מתגבשים נרטיבים, טקסטים ו"תפקידים" המוצאים את דרכם למפגש חי, דיאלוגי, עם נציגי קהילות שונות (מכורים/ות, נשים עצמאיות, א/נשים עם מוגבלויות, נוער ועוד).
בסמסטר א', יתמקדו ההתנסויות במפגש הבין-אישי, בתהליך בו משתתפת קהילה הומוגנית או שתי אוכלוסיות מקוטבות. תהליך העבודה יתמקד בשימוש בכלי תיאטרון לגיבוש קבוצה ויצירת אמון, ובשלב השני בתרגום חומרים אישיים ובין-אישיים לשפת התיאטרון. התהליך יפגיש את הסטודנטים/ות עם מלאכת המחקר והעיבוד של חומרים אישיים וחוויות אוטוביוגרפיות לכדי גיבוש שפה תיאטרונית ובימתית של חומרים אלה. הקורס יתבסס על אסטרטגיות, טכניקות ודיסציפלינות שונות מ'תיאטרון קהילתי' ומ'תיאטרון המדוכאים' של אוגוסטו בואל: בניית וגיבוש קבוצה ויצירת חלל בטוח, לצד טכניקות יישומיות כתיאטרון דימוי, קשת התשוקה, תיאטרון שקוף, תיאטרון עיתון, תיאטרון מחוקק, תיאטרון פורום, עבודת ה"ג'וקר" ועוד.
הקורס יעסוק במקביל בשני היבטים מקבילים הקשורים לתהליך היצירתי: מחד - באישי מול הקבוצתי, ומאידך - בתהליך התיאטרוני אל מול התוצאה התיאטרונית.
בסמסטר ב', יתנסו המשתתפים/ות בעבודה קבוצתית, ויחקרו את מערכת היחסים הקהילתית ו/או הבין-קבוצתית. המשתתפים/ות יתנסו ביצירת תכנים מתוך המפגש באמצעות אימפרוביזציה, תיאטרון פורום, שילוב מדיה אמנותיים מגוונים, כתיבה משותפת ונטילת אחריות על תהליכי בימוי והפקת אירוע תיאטרוני, כולל חזרות מרוכזות ומספר הצגות ו/או הפקה מקוונת.
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד