תוכן הקורס ומטרתו
הקורס עוסק בשאלה כיצד תכונות הסביבה העירונית הבנויה והמבנה המרחבי שלה, משפיעים על האופן שבו היא נתפשת ומיוצגת אצל בני אדם, ועל התנהגותם המרחבית בעיר. התשובה לשאלה זו תסתמך על הידע הקיים במחקר הקוגניטיבי-מרחבי, ההתנהגותי, העירוני והחברתי אודות האופן שבו מיוצגת קוגניטיבית הסביבה עירונית ואיך ייצוג זה קשור להתנהגות מרחבית.
נושאי הקורס: התנהגות מרחבית, קוגניציה מרחבית ותכונות הסביבה העירונית. היבטים אובייקטיביים וסובייקטיביים. מושגים, גישות ומודלים עירוניים. ייצוג קוגניטיבי של תכונות הסביבה עירונית. הממדים/ משתנים של הליכה ברגל (walking). היבטים אובייקטיביים וסובייקטיביים של הליכתיות (walkability). בחירת מסלולי תנועת הולכי רגל , סוגי מרחקים, דגמי רחובות ושימושי קרקע. דגמי תנועה בעיר. גישות לבניית מודלים להערכה וחיזוי של תנועה בעיר. מאפייני הסביבה העירונית, תנועה ותופעות כדוגמת בטיחות בדרכים ובטחון בעיר. מבנה העיר, התנהגות מרחבית, ותכנון עירוני. התנהגות מרחבית ושינויים חברתיים-טכנולוגיים.
דרך הלימוד: קריאת מאמרים לקראת הדיון בכיתה, הצגת נושא העבודה בכיתה, הגשת עבודה ובחינה מסכמת
דרישות קדם: מורפולוגיה עירונית
הסילבוס המפורט מפורסם לתלמידי הקורס בלבד