תוכן הקורס ומטרתו
בשנה החולפת, בהשפעת מגפת הקורונה, התעורר ביתר שאת השיח הציבורי העוסק בגיל הזקנה. תשומת הלב מופנית למגמות דמוגרפיות, חברתיות, כלכליות, משפטיות, אזרחיות, בריאותיות וקהילתיות, המבהירות כי זקנה הינה נושא מהותי שמחייב תכנון ארוך טווח והיערכות רב-מערכתית.
אבל מה אנחנו, הצעירות/ים של היום - המבוגרות/ים של המחר, יודעות/ים על זקנה?
מה חשוב שנדע כשאנו מתכננים תשתיות עירוניות, חברתיות וכלכליות, שצפויות לשרת אותנו בעתיד, בעולם בו אנחנו נזדקן?
אילו צרכים ייחודיים יש לזקנות/ים? וחשוב לא פחות - אילו צרכים משותפים לא/נשים בגיל הזקנה ולצעירות וצעירים?
מה נדרש כדי לאפשר לכולנו להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה, מספקת ועצמאית, ללא תלות בגיל שלנו (שבאופן טבעי הופך מבוגר עם חלוף השנים)?
בקורס זה, לומדים על זקנה בהקשר קהילתי ועירוני. הלמידה נעשית יחד עם זקנות/ים, בשני מרחבים משלימים:
במהלך המפגשים בכיתה יתקיימו הרצאות ודיונים משותפים, כאשר הסטודנטיות/ים והזקנות/ים לומדים יחד, מתוך שיח ומפגש בינאישי ומתוך גוף הידע האקדמי והיישומי המגוון בתחום ההזדקנות המיטיבה והמרחב הבין-דורי.
לצד זאת, מדובר בקורס משלב עשייה חברתית במסגרתו הסטודנטיות/ים והזקנות/ים יקדמו יחד, בצוותים מגוונים-גילית, פרויקטים ברוח יוזמת 'עיר ידידותית גיל' - יגבשו המלצות והנחיות לתהליכי תכנון עירוני קיימים או יפתחו הצעה למיזמים חדשים במרחב העירוני. התהליכים יעשו תוך חיבור לרשויות מקומיות, ויכללו את תיעוד התהליך והצגת תוצרים מסכמת בכיתה ולנציגי הרשויות.
לסילבוס המפורט