תוכן הקורס ומטרתו
בקורס זה תלמדו את אמנות הייעוץ עסקי י כפי שעושות זאת החברות הגדולות: מקינזי, BCG שאותן תפגשו במהלך הקורס.
הקורס יעסוק בתפקיד היועץ הקלאסי במאה ה- 21. מערכת היחסים בין יועץ לנועץ. מתודולוגיות ייעוציות, דילמות ואתיקה של יועצים.
במסגרת הקורס תלמדו "לדבר" בשפה ייעוצית, תתנסו בבניית תוכנית יעוץ, תפתחו חשיבה מתודולוגית לפתרון בעיות עסקיות מורכבות, תכתבו מצגת ייעוצית ותעבדו בצוות ייעוצי.
בתום הקורס תהיו מוכנים לקפוץ למים ולהתנסות ביעוץ לחברות אמיתיות, במסגרת הפרקטיקום שיוצע לבוגרי הקורס בסמסטר השני.
התובנות וההתנסויות העיקריות שתפתחו במהלך הקורס הן:
1. ידע :ההיסטוריה של עולם הייעוץ, שוק הייעוץ ותפקידי היועץ
2. הבנה: סוגי יועצים וההבדלים ביניהם ומערכת היחסים בין יועץ לנועץ והחשיבות שלה בתהליך הייעוץ
3. יישום ? איך פותרים בעיות עסקיות מורכבות? שימוש במתודולוגיות: SCQ, MECE, עץ נושאים עץ היפותזות מצגת ייעוצית
4. ניתוח: דילמות ביעוץ עסקי ושלבי הייעוץ
5. סינתזה: יישום מלא של Consulting Proposal
6. הערכה: ביקורת על עולם הייעוץ העסקי + רפלקציה
לסילבוס המפורט