חזרה

סילבוס

מספר קורס 1231-3455-01
שם הקורס קמעונאות וסחר אלקטרוני
יחידה אקדמית הפקולטה לניהול ע"ש קולר -
מנהל עסקים
מרצה מר רונן בר שלוםצרו קשר
צור קשר דוא"ל: ronbs1@gmail.com
שעות קבלהבתאום מראש
אופן ההוראה שיעור
יחידות סמסטריאליות 1
סמסטר א' תשפ"ג
טווח תאריכים 23/10/2022 - 09/12/2022
יום ו
שעות 11:00-13:45
בניין רקנאטי - ניהול
חדר 403
הלימודים מתקיימים במחצית הראשונה של הסמסטר
אין סילבוס

תוכן הקורס ומטרתו

בשנים האחרונות עולם השיווק והסחר משתנה במהירות עצומה בכל תחומי הכלכלה כשמנועי השינוי המרכזיים הם תחומי הדיגיטל, הסחר והשיווק האלקטרוני. תחומים חדשים אלה דוחקים את רגליהן של רשתות השיווק הקמעונאיות "המסורתיות" ומהווים נדבך מרכזי בכל הנוגע לקשר ולמגע של יצרני מותגים עם הלקוח הסופי. מערכי השיווק וההפצה והתקשורת עם הלקוחות שפעלו במתכונת מסורתית ודומה במשך עשרות שנים, נדרשים לשנות את עצמם במהירות כדי לשרוד ולבנות מנגנונים חדשים שיאפשרו להן לבצע התאמות מהירות בכל רגע נתון.

בעידן זה קיימים אתגרים רבים הנגזרים מפעילויות קמעונאיות רב ערוציות (Omni-channel) שעיקרם שילוב בין מערכת קמעונאות מסורתית כגון חנויות פיזיות לבין מערך סחר אלקטרוני (E-commerce) ומערכות טכנולגיות חדשות. הקמעונאי נדרש לבנות וליישם חווית משתמש רציפה במגוון פלטפורמות הסחר שברשותו ולשלב בכולן יכולות מתקדמות של סחר ושיווק אלקטרוני.

ניהול ובניית זירת E-commerce רב ערוצית על בסיס יסודות נכונים ותמהיל מדויק הוא אתגר מורכב המושפע ממשתנים רבים ומדינמיות מהירה של השוק שמשתכלל תוך אימוץ מואץ של טכנולוגיות ושיטות עבודה המשתנות חדשות לבקרים. ?
בשונה ממערכי מסחר קמעונאים קלאסיים, כל זירת סחר אלקטרוני נדרשת להתמודד בהצלחה ובו זמנית בזירות רבות חיצוניות ופנימיות:
חיצוניות - מול הצרכנים השונים במיגוון סגמנטים, מול יצרנים השונים שהם בעלי המותגים המובילים, דרישות לתמחיר ולמיגוון מדויק, פלטפורמות נייחות וניידות מגוונות הנדרשות להעניק ללקוח חווית משתמש רציפה, שינויים טכנולוגיים מהירים וסביבה תחרותית מהמאתגרות שקיימות בשוק.
פנימיות - תפעול יעיל, מערך לוגיסטי דינמי ומורכב, שידרוגים טכנולוגיים תכופים, ניהול קטלוג מוצרים מורכב ודינמי, מיצוב שיווקי ועוד.

הבנה של כל אחד מהנדבכים המרכזיים של תחום הסחר האלקטרוני הכרחית לבניית אסטרטגיה מצליחה והמותאמת לעולם הכלכלי החדש המאמץ במהירות טכנולוגיות חדשות. בקורס נלמד על דרכים ואסטרטגיות שונות לבניית זירת מסחר אלקטרוני מצליחה ומבודלת ועל האתגרים המרכזיים הנגזרים מפעילויות קמעונאיות רב ערוציות. בין השאר נבחן בקורס את ההיבטים היישומיים והמעשיים ואת העוגנים המרכזיים המשמשים גופים מובילים בתחום כגון שיטות לשילוב בין מערכות קמעונאיות פיזיות לבין מערך של סחר אלקטרוני, שיטות תימחור, בניית קטלוג עם מיגוון מוצרים רחב ודינמי, אתגרים לוגיסטים, אפיון UX / UI של אתר סחר, שיטות שיווק בדיגיטל ונאמנות לקוחות ועוד.

הקורס מתנהל במתכונת המשלבת הרצאה אקדמית, הדגמה מעשית מזירות מסחר וגופים עסקיים מובילים בתחומם הרלוונטיים לנושא השיעור ושילוב של תובנות מנסיונו המקצועי והמעשי של המרצה (רונן בר שלום) בתחומים אלה. בכל מפגש יוצג הנושא תוך הסבר תיאורטי ומעשי המסתמך על דוגמאות יישומיות ורלוונטיות והצגת חומרים שונים המייצגים את הנושא הנלמד בשיעור. על בסיס אלה יערך בכל מפגש דיון בכיתה ועבודה עצמאית על הנושאים הממחישים את החומר הנלמד.



לסילבוס המפורט
מטלות הקורס

עבודת בית

ייתכנו מטלות נוספות
רשימת המטלות המלאה תופיע בסילבוס המפורט של הקורס.

קורסי קדם נדרשיםניהול השיווק (12312413) אוניהול השיווק (12612413) אוניהול השיווק (12642413)

דרישות קדם ספציפיות בקורס בהתאם לתוכנית הלימודים הנלמדת,
מופיעות בדף הידיעון של התוכנית



tau logohourglass00:00